Κράτος που λειτουργεί με διαφάνεια

Ήρθε η ώρα να χτίσουμε ένα κράτος που λειτουργεί με διαφάνεια και υπηρετεί αποτελεσματικά τον πολίτη:

  • Υποχρεωτική Δημοσιοποίηση στο Διαδίκτυο όλων των υπογραφών υπουργών και των πράξεων Δημοσίου και Αυτοδιοίκησης
  • Νέος εκλογικός νόμος που θα επιφέρει γερό χτύπημα στο «μαύρο» πολιτικό χρήμα
  • Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση παντού
  • Όλες οι υποθέσεις των πολιτών στα ΚΕΠ. ΚΕΠ παντού
  • Δραστικός περιορισμός της συνυπογραφής και της συναρμοδιότητας
  • Ετήσιος γενικός διαγωνισμός ΑΣΕΠ για την πρόσληψη όλων των μόνιμων στελεχών στο Δημόσιο

4 απαντήσεις στο “Κράτος που λειτουργεί με διαφάνεια”

  1. παντως αξιζουν συγχαρητηρια που εστω και αργα, ενα υποτυπωδες συστημα επικοινωνιας [αντι για το πλεον σωστο και αξιο για μια κυβερνητικη παραταξη οπως ενα ανοιχτο φορουμ μονο με επωνυμη συμμετοχη ] ειναι σιγουρα καλυτερο απο το τιποτα !

  2. Χαρηκα που καποιος σκεφτηκε να ψαξει στα αρχαια εγγραφα των Ρωμαιων για να αποτυπωσει την εικονα που θελει να χρησιμοποιει στο ες αει ο δικομματισμος , για να δικαιολογησει της πληρη απραξια , σκοπιμη και προγραματισμενη , στον τομεα της αλλαγης νοοτροπιας του λαου μας ….
    Ομως και οι Ρωμαοι αλλα και καθε αλλος κατακτητης της εξουσιας , ειτε με την βια , ειτε με ψευδεπιγραφα δημοκρατικα κελευσματα οπως το σημερινο πολιτικο μας συστημα , εχει αντιθετα συμφεροντα με τον λαο μας , γιατι ο πρωτιστος σκοπος καθε μορφης εξουσιας ειναι η χειραγωγηση των πολιτων .
    Η ελευθερια που προσδιδει το συναισθημα στον Ελληνα και καταγραφεται στα ρωμαικα κειμήλια, πνιγεται κατω απο το βαρος του φοβου για την επιβιωση και οπως τοτε, ετσι και τωρα , ο «σκλαβος που υπακουει στον αφεντη κανει καλα » οπως γραφει ο Ζαν Ζακ Ρουσω στο κοινωνικο συμβολαιο .
    Η εξουσια , ειτε με την βια , ειτε με την θεραπεια , ειτε με τον ξυλινο πολιτικο λογο , μετατρεπει τον υπαρξιακο φοβο , σε μια συμπεριφορα υποταγης στις βουλες του εξουσιαστη , το δε αισθημα ελευθεριας , συγκρουεται με την ταμπελα του παραλογου και την κοινωνικη απομονωση και αδιαφορια , οταν η αληθεια μετατρεπεται σε οχημα συντεχνιακων συμφεροντων και πρακτικων , για να οδηγησει μια ομαδα εναντιον ενος ατομου , οταν η φωνη του απειλη την συνοχη και τα συμφεροντα της …
    Η ελευθερια ειναι παραλογισμος και υπερβολη που οδηγει το ατομο σε απομονωση και κοινωνικο αποκλεισμο , ειναι μειονεκτημα ομορφο και μοναδικο που προβαλλεται απο το πατριωτικο πασοκ και την παραδοσιακη δεξια , για να συντηρησει την μιζερη αληθεια οτι για να βρεις το δικιο σου απεναντι σε μια ομαδα συμφεροντων που σε καταπιεζει , πρεπει να υποστεις το μαρτυριο του Σωκρατη η του Χριστου , σαν μια νομοτελειακη συνεπεια μιας εξουσιας που εχει αργα αντανακλαστικα και συνθλιβει συστηματικα καθε τι το διαφορετικο , το νεο η τολμηρο και δημιουργικο
    ο θαυμασμος της ελευθεριας αποδεικνυει απο μονος του την υποταγη και την συμμορφωση της πλειοψηφιας σε ενα μοντελο κοινωνικο που εξυπηρετει αυτους που το εφτιαξαν για να εξουσιαζουν τους αλλους

  3. Επειδή σύντομα θα βρούμε μπροστά μας ξανά την μικροδιαφθορά διαβάστε και αυτο.
    Το κείμενο που ακολουθεί είναι αποσπάσματα από μιά μετάφραση που έκανε ο Κωνσταντίνος Τσάτσος σε κάποιες επιστολές ενός ρωμαίου Συγκλητικού (Μενένιος Απιος) προς έναν ανθύπατο που είχε αναλάβει τη διοίκηση κάποιας περιοχής στην Αχαία (Ατίλιος Νάβιος). Οι επιστολές μεταφέρουν στο νέο ανθύπατο τη γνώση που είχε αποκτήσει ο ρωμαίος Συγκλητικός από την επαφή του με τους έλληνες για αρκετά χρόνια.
    «O έλληνας είναι πιο εγωιστής από μας και συνεπώς και από όλα τα έθνη του κόσμου. Το άτομό του είναι «πάντων χρημάτων μέτρον» κατά το ρητό του Πρωταγόρα. Αδέσμευτο, αυθαίρετο, και ατίθασο, αλλά και αληθινά ελεύθερο ορθώνεται το εγώ των ελλήνων. Χάρις σε αυτό σκεφθήκανε πηγαία, πρώτοι αυτοί, όσα εμείς αναγκαζόμαστε σήμερα να σκεφθούμε σύμφωνα με τη σκέψη τους. Χάρις σε αυτό βλέπουν με τα μάτια τους και όχι με τα μάτια εκείνων που είδαν πριν απ’ αυτούς. Χάρις σε αυτό η σχέση τους με το σύμπαν, με τα πράγματα και τους ανθρώπους δεν μπαγιατεύει, αλλά είναι πάντα νέα, δροσερή και το κάθε τι, χάρις σε αυτό το εγώ, αντιχτυπάει σαν πρωτοφανέρωτο στην ψυχή τους.

    Είναι όμως και του καλού και του κακού πηγή τούτο το χάρισμα. Το ίδιο «εγώ» που οικοδομεί τα ιδανικά πολιτικά συστήματα, αυτό διαλύει και τις πραγματικές πολιτείες των Ανθρώπων.

    Και ήρθανε οι καιροί όπου ο ελληνικός εγωισμός ξέχασε την τέχνη που οικοδομεί τους ιδανικούς κόσμους, αλλά δεν ξέχασε την τέχνη που γκρεμίζει τις πραγματικές πολιτείες. Και εμείς τους συναντήσαμε, καλέ Ατίλιε, σε τέτοιους καιρούς και γι’ αυτό η κρίση μας γι’ αυτούς συμβαίνει να είναι τόσο αυστηρή, που κάποτε καταντάει άδικη.

    Αλλά και πώς να μην είναι; H μοίρα μας έταξε νομοθέτες του κόσμου και το ελληνικό άτομο περιφρονεί το νόμο. ∆εν παραδέχεται άλλη κρίση δικαίου παρά την ατομική του, που δυστυχώς στηρίζεται σε ατομικά κριτήρια. Απορείς πώς η πατρίδα των πιο μεγάλων νομοθετών έχει τόση λίγη πίστη στο νόμο. Και όμως από τέτοιες αντιθέσεις πλέκεται η ψυχή των ανθρώπων και η πορεία της ζωής των. Σπάνια οι έλληνες πείθονται «τοις κείνων ρήμασι». Πείθονται μόνο στα ρήματα τα δικά τους και ή αλλάζουν τους νόμους κάθε λίγο, ανάλογα με τα κέφια της στιγμής ή όταν δεν μπορούν να τους αλλάξουν, τους αντιμετωπίζουν σαν εχθρικές δυνάμεις και τότε μεταχειρίζονται εναντίον τους ή τη βία ή το δόλο. A! τόσο τη χαίρεται ο έλληνας την εύστροφη καταδολίευσή τους, τους σοφιστικούς διαλογισμούς που μεταβάλλουν τους νόμους σε ράκη!»
    ολοκληρο το κείμενο εδώ http://wp.me/pE3Gz-1

  4. Αγαπητοί φίλοι και σύντροφοι
    Πρώτες ημέρες και πρώτα δείγματα γραφής από το ΠΑΣΟΚ ως κυβέρνηση.Πολλά τα θετικά αλλά και ένα αρνητικό που αχνοφαίνεται και που αν είναι σωστή η παρατήρησή μου θα δημιουργήσει, χωρίς λόγο, τεράστια δυσαρέσκεια. Ως γνωστών «η γυναίκα του Καίσαρος δεν αρκεί να είναι τιμία αλλά πρέπει και να φαίνεται». Αυτή είναι μια βασική αρχή για κάθε δημοκρατία. Τα κρυμμένα και τα δήθεν μόνο κακό κάνουν. Μιλώ βέβαια για την πρώτη και γι’ αυτό συμβολική εκλογή Γ.Γ στο υπουργείο δικαιοσύνης.Ο εν λόγω κύριος απ’ ότι φαίνεται έχει όλα τα προσόντα όμως εκείνο που δεν έγινε γνωστό ήταν με πια κριτήρια επιλέχθηκε μια και ανάλογα προσόντα θα είχαν και άλλοι.
    Γεννιούνται λοιπόν ερωτήματα για:
    α) Ποιοι τον επέλεξαν και
    β) Πως τον επέλεξαν.
    Αν τον επέλεξε ο εν λόγω υπουργός και όχι κάποια άλλη επιτροπή τότε τον επέλεξε μέσα από τον κύκλο των γνωστών του, μια και εκεί ανήκει και αυτό έθεσε ως βασικό κριτήριο; Τότε γιατί δεν είπαν απλά «να υποβάλουν αιτήσεις μόνο οι γνωστοί του εκάστοτε υπουργού και όχι οι υπόλοιποι Έλληνες».
    Αν τον επέλεξαν άλλοι και έτυχε να είναι απλά γνωστός του και συνεργάτης της συζύγου του να μας το πούνε.
    Ένα ακόμη θέμα που γεννιέται είναι ποιοι πρέπει να κάνουν τις αιτήσεις.Τι θέλω να πω.Ποια προσόντα πρέπει να έχει κανείς για να γίνει πχ ΓΓ ενός υπουργείου; Πρέπει να είναι ειδικός σε κάποιο τομέα ή όχι και σε ποιον; Πρέπει να έχει ένα δύο ή τρία μεταπτυχιακά κλπ. Να ξέρουν όλοι οι Έλληνες ποιοι είναι οι ικανοί για να αναλάβουν και ανάλογα να αποστείλουν βιογραφικά διότι αυτό το στείλτε και θα δούμε δεν λέει απολύτως τίποτε.
    Στα παραπάνω θα ήθελα να προσθέσω δυο-τρεις προβληματισμούς που αυθόρμητα μου έρχονται:
    α) Τα παιδιά των φτωχών οικογενειών είναι πέρα από σίγουρο ότι ποτέ δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να κάνουν μεταπτυχιακά μια και η ανάγκη για άμεση επαγγελματική αποκατάσταση και απεμπλοκή από την οικονομική συνεισφορά της οικογένειας ήταν πάντα επείγουσα.
    β) Τα προηγούμενα χρόνια τις θέσεις αυτές τις κατείχαν άτομα αναλόγων προσόντων και τα αποτελέσματα της ανικανότητάς τους είναι γνωστά.Τι μας διασφαλίζει ότι θα πετύχουν;
    γ) Αν τις πολιτικές θέσεις τις κατέχουν μόνο οι «ειδικοί» ποιος ο λόγος να μην γίνονται βουλευτές μόνο οι «ειδικοί» και ο ειδικότερος όλων «Πρωθυπουργός».
    δ) Αν η ικανότητα κάποιου να προτείνει και να εφαρμόζει λύσεις εξαρτάται από τον αριθμό των πτυχίων του τότε τι τις θέλουν τις ανοικτές διαβουλεύσεις όταν κατά την λογική αυτή ικανοί είναι μόνο οι ειδικοί.Τι την χρειάζονται την ιδέα των ανικάνων;
    ε)Όταν αποδεδειγμένα από τις εισηγήσεις που έγιναν στο διαδίκτυο το ΠΑΣΟΚ υιοθέτησε πολλές από αυτές γιατί οι άνθρωποι που τις εισηγήθηκαν δεν αξιοποιήθηκαν και παρά μόνο τους ξέχασαν μετά την χρήση των ιδεών τους.
    Θα μπορούσα να συνεχίσω και για άλλα θέματα αλλά νομίζω ότι καταλάβατε το νόημα των λεγομένων μου.Βλέπετε σύντροφοι όταν ευαγγελιζόμαστε κάτι πρέπει να είμαστε και σε θέση να το πραγματώσουμε. Αλλιώς είναι κενό γράμμα.
    Αυτά όλα θα πρέπει να τα απαντήσει αξιόπιστα το ΠΑΣΟΚ στον κόσμο έτσι ώστε όλοι εμείς που το ψηφίσαμε και το στηρίξαμε όταν αρκετοί άλλοι «ειδικεύονταν» να νιώθουμε υπερήφανοι πως καλώς πράξαμε.

Γράψτε απάντηση