Α. Κεντρικός άξονας πολιτικών προτάσεων

Α. Κεντρικός άξονας πολιτικών προτάσεων
Ο σχεδιασμός «ΕΘΝΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ» όπως αποφασίσθηκε και ανακοινώθηκε από το Εθνικό Συμβούλιο του ΠΑΣΟΚ περιλαμβάνει προτάσεις ριζικών αλλαγών που είναι απαραίτητες για την καταπολέμηση της διαφθοράς. Οι αποφάσεις του Εθνικού Συμβουλίου και το προεκλογικό πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ περιγράφουν ξεκάθαρα την ανάγκη καθιέρωσης νέων θεσμών συμμετοχής των πολιτών και αποτελούν τον κεντρικό άξονα διατύπωσης γενικών και επιμέρους πολιτικών προτάσεων.

Ακολουθούν χαρακτηριστικά αποσπάσματα από τις δεσμεύσεις του ΠΑΣΟΚ για τη διαφάνεια.

2η ΣΥΝΟΔΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΠΑΣΟΚ (18-19 Ιουλίου 2008 )
Ακολουθούν αποσπάσματα. Ολόκληρο το κείμενο της απόφασης εδώ
I. Διαφάνεια στα δημόσια έργα και στις προμήθειες

  • Καθιέρωση καθολικής υποχρέωσης δημοσιοποίησης στο διαδίκτυο όλων των πράξεων όλων των φορέων του Δημοσίου που αφορούν σε προμήθειες, παροχές υπηρεσιών προς το Δημόσιο, αναθέσεις ή χρηματοδοτήσεις.
  • Καθιέρωση, υποχρεωτικά, σταδίου δημόσιας διαβούλευσης ενώπιον της αναθέτουσας αρχής, πριν από την έκδοση διακηρύξεων μεγάλων δημόσιων συμβάσεων.

II. Διαφάνεια στη νομοθεσία

  • Καθιέρωση υποχρεωτικού σταδίου δημόσιας διαβούλευσης για κάθε νομοσχέδιο πριν κατατεθεί στη Βουλή.
  • Υποβολή όλων των νομοσχεδίων σε δύο αναγνώσεις ενώπιον της αρμόδιας Επιτροπής πριν έλθουν για συζήτηση και ψήφιση στην ολομέλεια της Βουλής.
  • Καθιέρωση υποχρεωτικού σταδίου δημόσιας διαβούλευσης και για τα Προεδρικά Διατάγματα.

III. Διαφάνεια στη δημόσια διοίκηση

  • Υποχρέωση της διοίκησης να δημοσιοποιεί μέσω ηλεκτρονικών βάσεων δεδομένων όλες τις διοικητικές πράξεις που δεν είναι απόρρητες και δεν θίγουν προσωπικά δεδομένα.
  • Ενίσχυση και διεύρυνση των διαδικασιών πρόσληψης μέσω ΑΣΕΠ για τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, χωρίς εξαιρέσεις.
  • Αξιολόγηση και αποτίμηση της ικανότητας των υπαλλήλων με αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια.
  • Επιλογή Προέδρων και Διοικητών σε ΔΕΚΟ, Δημόσιους Οργανισμούς, Ταμεία κ.λπ, με πλήρως αξιοκρατικές διαδικασίες και μέσα από δημόσια προκήρυξη.

IV. Κοινωνικός έλεγχος

  • Δημιουργία, σε τοπικό επίπεδο, θεσμών κοινωνικού ελέγχου.
  • Λειτουργία, σε κεντρικό επίπεδο, Εθνικού Συμβουλίου Διαφάνειας.


ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΑΝΤΟΥ – ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ

«Εισαγωγή της «Διαβούλευσης», ως θεσμού συμμετοχής των Πολιτών σε μείζονες αποφάσεις των θεσμικών οργάνων της χώρας. Η δημόσια διαβούλευση μπορεί να καθιερωθεί από την παραγωγή των νόμων της χώρας από το Εθνικό Κοινοβούλιο μέχρι τις αποφάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων.»

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ – ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

«Καθιέρωση ομάδων Πολιτών (πάνελ Πολιτών) σε βάση εθελοντική, που θα εκλέγονται µε δημόσια κλήρωση για ένα έτος και θα συγκροτούν όργανα προτάσεων, αλλά και κοινωνικού ελέγχου σε όλους τους θεσμούς της χώρας. Τα σώματα αυτά μπορούν να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους από τα σημεία που εμφανίζουν έντονα προβλήματα διαφθοράς (Νοσοκομεία, Εφορίες, Πολεοδομίες)»

>> ολόκληρο το κείμενο στην ιστοσελίδα του ΠΑΣΟΚ εδώ

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ : μπορείς να προσθέσεις το σχόλιο & την πρότασή σου στην κεντρική σελίδα των Γενικών Πολιτικών Προτάσεων

13 απαντήσεις στο “Α. Κεντρικός άξονας πολιτικών προτάσεων”

  1. Ο/Η panagiotisp λέει:

    Για τη διευκόλυνση του διαλόγου γίνονται οι 2 παρακάτω αλλαγές:
    1) Αλλάζει η σειρά των σχολίων ώστε να προβάλλονται στην κορυφή τα νεότερα σχόλια
    2) Νέα σχόλια για τις Γενικές Πολιτικές Προτάσεις θα μπορούν να προστίθενται μόνο στην κεντρική τους σελίδα http://ethelontes.pasok.gr/diafaneia/?p=112 για να γίνει ευκολότερος ο διάλογος και το έργο της σταχυολόγησης και περαιτέρω επεξεργασίας όλων των απόψεων.

  2. Η λογική που είχαν στηθεί τα ΚΕΠ και η οργάνωση των διαδικασιών τους πρέπει να επεκταθεί παντου.
    Αν συνδυαστεί και με την ηλεκτρονική ταυτότητα του καθενός μας τότε πολύ απλά δεν θα χρειάζεται να πάς σε καμιά υπηρεσία. Εναλακτικά μέχρι να υλοποιηθεί η ηλεκτρονική ταυτότητα το ΚΕΠ μπορει να σε εγγράφει σαν χρήστη στο ένα και ΕΝΙΑΙΟ site της διοίκησης και με τον κωδικό σου να μπορείς να κάνεις τα πάντα χωρίς επιπλέον ταυτοποίηση

  3. Ο/Η billy λέει:

    III. Διαφάνεια στη δημόσια διοίκηση
    θα προσθέσω την αμφιβολία μου για το πόσο εφικτό ειναι να υλοποιηθούν αυτές οι προθέσεις από την στιγμή πού δεν υπάρχει αυτή την στιγμή ο εντοπισμός τού προβλήματος σε κάθε δημόσια υπηρεσία ή μετριση του προβλήματος δηλαδή ποιοι παράγοντες το προκαλούν, η μελέτη για πιθανές λύσεις, η εξευρεση της καλυτέρης δυνατής, το πλάνο δράσης και φυσικά ο μηχανισμός παρακολούθησης του αποτελέσματος των αποφάσεων.
    Και για να δώσω ενα παράδειγμα:
    Aς πούμε λοιπόν τυχαία για το τηλεοπτικό κανάλι της ΕΡΤ3.
    Με ποιά κριτίρια επιλέγεται ο διοικητής της ΕΡΤ3;
    Ποιός αποφασίζει για την επιλογή;
    Τι ετησιες απολαβές εχει; ( ακουσα για 120.000 ευρώ τον χρόνο.) τι κανει για να τα πάρει;
    ποια ειναι τα αντικείμενα του;
    ποιός ελέγχει την αποδοτικότητα του;
    Πόσοι ειναι διορισμένοι ας πούμε στο τμήμα των αθλητικών γεγονότων και πόσοι απο αυτούς αντικειμενικά ειναι απαραίτητοι;
    Πόσες ώρες απασχολούνται την ημέρα και με ποιά αντικείμενα;
    ποιός ελέγχει την αποδοτικότητα τους;
    Πόσες μέρες την εβδομάδα ειναι στην δουλειά τους;

    Θα μπορούσα να καταγράψω 1000 ακόμη ερωτήματα ….αλλά πιστεύω οτι ο ορος «τα δικά μας παιδιά» θα πρέπει να εξαφανισθεί.
    θα πρέπει να γίνει απογραφή των πραγματικών αναγκών και οι υπόλοιποι να βρούνε την τύχη τους στην ελέυθερη αγορά..
    Θα πρέπει για κάθε θέση να υπάρξει περιγραφή των θέσεων εργασίας
    Θα πρέπει ο επόμενος διοικητής της κάθε δημόσιας υπηρεσίας να επιλέγεται με αντικειμενικά κριτίρια και οχι κομματικά

  4. Ο/Η Χαρά Ντελοπούλου λέει:

    Aγαπητέ κε Πονσταντσίδη, με μεγάλη χαρά διαβάζουμε τις προτάσεις σας και ελπίζουμε να είναι όσο το δυνατόν περισσότερες.

    Αυτό το οποίο επισημαίνετε ως πρόβλημα «γνώσης» είναι μία από τις μεγαλύτερες δυσκολίες που θα αντιμετωπίσουμε κατά την υλοποίηση των όσων οραματιζόμαστε. Είναι ένα πρόβλημα παγκόσμιο που καταγράφεται σε όλες τις χώρες που έχουν επιχειρήσει να δώσουν στον πολίτη να χρησιμοποιήσει υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης είτε τις λεγόμενες ώριμες όπως η Αμερική ή την Φιλανδία κ.λ.π., είτε όχι. Μπορεί πράγματι να φτιάξεις την βέλτιστη υπηρεσία αλλά ο πολίτης να μην την αντιλαμβάνεται γιατί απλά δεν καταλαβαίνει το «τέρας της δημόσιας διοίκησης» . Επιπλέον μην ξεχνάμε ότι για να υπηρετήσει πράγματι «το κράτος τον πολίτη» θα πρέπει το κράτος να τον βοηθά στο κάθε του βήμα. Η πρόταση σας της διεύρυνσης του συνήγορου του πολίτη μπορεί να λειτουργήσει και στην χώρα μας με το ίδιο σκεπτικό, γιατί όχι; σε κάθε Κεντρο Εξυπηρέτησης Πολίτη (ΚΕΠ) θα μπορεί να υπάρχει και εξειδικευμένο προσωπικό, ένας δικηγόρος -συνήγορος του πολίτη, ο οποίος θα συμβουλεύει και θα καθοδηγεί τον πολίτη. Ο Θεσμός του συνήγορου του πολίτη υπάρχει στη χώρα μας, μπορούμε να ζητήσουμε να επεκτείνουμε τις αρμοδιότητές του και να τον στελεχώσουμε με εξειδικευμένο επιστημονικό ανθρώπινο δυναμικό.

    Για την δεύτερη πρότασή σας που αφορά «την κατοχύρωση της υπευθυνότητας» , αντιλαμβάνομαι ότι προτείνετε όχι μόνο ένα αίτημα να πρωτοκολλείται αλλά να γνωρίζει ο πολίτης, ανά πάσα στιγμή σε ποιον υπάλληλο έχει ανατεθεί τι. Για να εφαρμοσθεί στην πράξη κάτι τέτεοιο προϋποθέτει τον ανασχεδιασμό των εσωτερικών διαδικασιών του κάθε δημόσιου φορέα με στόχο την εξάλλειψη της γραφειοκρατίας και μόνον έτσι θα είναι δυνατή η άσκηση κοινωνικού ελέγχου από τον πολίτη. Αυτό που προτείνετε ήδη εφαρμόζεται στα ΚΕΠ, εκεί το αίτημα του κάθε πολίτη παίρνει ένα μοναδικό κωδικό και μπορεί κανείς να παρακολουθει που βρίσκεται ανά πάσα στιγμή. Θα βοηθούσε λοιπόν όσο το δυνατόν περισσότερες υπηρεσίες να παρέχονται μεσω ΚΕΠ και να ακολουθήσουν το ίδιο μοντέλο ανασχεδιασμού που σχετίζεται με τις λεγόμενες πιστοποιημένες διαδικασίες.

  5. Ο/Η Χαρά Ντελοπούλου λέει:

    αγαπητή κα Παπαδιονυσίου, η πρότασή σας «της μέσω διαδυκτίου κοινοποίησης του βιογραφικού κάθε υποψηφίου βουλευτή» έχει σίγουρα ως στόχο τη διαφάνεια και την συγκριτική αξιολόγηση των υποψηφίων βουλευτών του ΠΑΣΟΚ. Ηδη το ΠΑΣΟΚ κινέιται προς αυτή την κατεύθυνση και θα σας παρότρυνα να μεταβείτε στην ιστοσελίδα http://www.pasok.gr/portal/mapekloges.jsf όπου εμφανίζεται το μήνυμα «Πάτησε πάνω στο χάρτη για να βρεις αναλυτικά στοιχεία για τους υποψήφιους Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ σε κάθε Νομό για τις Εθνικές Εκλογές του 2009″. Νομίζω ότι είναι κάτι απλό να προστεθούν τα βιογραφικά των υποψηφίων, αφού έχει ήδη προβλεφτεί.

    Η πρότασή σας αυτή μπορεί να επεκταθεί και σε άλλους επαγγελματικούς χώρους και να πάψει το γνωστό «Εισαι ότι δηλώσεις» που όλοι γνωρίζουμε. Τι εννοώ; Εάν δημοσιοποιούνται τα προσόντα σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους, θα γνωρίζουμε εύκολα και γρήγορα για παράδειγμα ποιος έχει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος και ποιός όχι. Επιπλέον εάν η πληροφορία απεικονίζεται σε γεωγραφικούς χάρτες και με ένα κλικ γνωρίζουμε τι συμβαίνει στην πόλη μας τότε είναι πολύ εύκολο να αυξηθεί ο κοινωνικός έλεγχος από τον έλληνα πολίτη και κανείς να μην τολμά να δηλώσει ψευδή στοιχεία.

    Ενισχύοντας και επεκτείνοντας και πάλι το σκεπτικό σας για τη » Δημοσιοποίηση μέσω και διαδυκτίου αναζήτησης στελεχών για την επάνδρωση θέσεων Συμβούλων, Προέδρων, Δ. Συμβούλων, Μελών Δ.Σ, Εντεταλμένων Συμβούλων» θα πρότεινα όχι μόνο να δημοσιοποιούνται διαδικυακά αλλά και να συμπεριληφθούν στις προκηρύξεις του ΑΣΕΠ, για να υπηρετηθεί η αξιοκρατία και η διαφάνεια και να ισχύσει και για τις θέσεις αυτές ότι ισχύει για τις υπόλοιπες θέσεις του δημοσίου και έτσι όλοι να είμαστε ίσοι απέναντι στο νόμο.

  6. Ο/Η panagiotisp λέει:

    κ. Στέφανε Μάνο το θέσατε πολύ σωστά. Ακριβώς αυτός είναι και ο πρωταρχικός στόχος που έθεσε η ομάδα των εθελοντών για τη Διαφάνεια του ΠΑΣΟΚ. Εργαζόμαστε όλοι μαζί για να καταγράψουμε μια ολοκληρωμένη εισήγηση για τον τρόπο λειτουργίας και τη θεσμική κατοχύρωση μιας τέτοιας ιστοσελίδας που θα ταξινομούνται και θα δημοσιεύονται ΔΩΡΕΑΝ τα περιεχόμενα των ΦΕΚ ώστε να βρίσκονται όλες οι διοικητικές πράξεις στο διαδίκτυο. Με τις 3 πρώτες προτάσεις που θα διαβάσετε σε αυτή την ιστοσελίδα: τεχνική, θεσμική και επιχειρησιακή πρόταση προσπαθούμε να αναλύσουμε τις λεπτομέρειες υλοποίησης μιας τέτοιας προσπάθειας. Η τεχνική μας ομάδα για να «βοηθήσει» τη Google στην αναζήτηση αυτών των πληροφοριών προτείνει τεχνικές λύσεις για την απευθείας ταξινόμηση των νομοθετημάτων στο διαδίκτυο με χωρικές, ονομαστικές και άλλες παραμέτρους (βλ. θεσμική πρόταση & τεχνική πρόταση). Όποιες επιπλέον προτάσεις ευπρόσδεκτες!

  7. Ο/Η Στέφανος Μάνος λέει:

    Όλες οι πράξεις της διοίκησης δημοσιεύονται σε κάποιο από τα τεύχη της Εφημερίδας της Κυβέρνησης. Διαφάνεια θα ήταν αν 1. όλα τα περιεχόμενα όλων των ΦΕΚ ήταν διαθέσιμα στο διαδίκτυο – χωρίς επιβάρυνση – σε κάθε ενδιαφερόμενο και 2. Αν η Google ανελάμβανε να δημιουργήσει μηχανισμούς αναζήτησης σε όλα τα ΦΕΚ.

    Για παράδειγμα μπορεί να θέλουμε να μάθουμε αν ο κ. Χατζηεμμανουήλ κατέχει δημόσιες θέσεις, ποιες είναι και πως αμείβεται. Τα στοιχεία είναι όλα δημοσιευμένα σε ΦΕΚ αλλά δεν μπορείς να τα βρεις. Με Google θα ήταν εφικτό. Οι προκηρύξεις διαγωνισμών δημοσιεύονται σε ΦΕΚ, αλλά ποιος τις γνωρίζει – πέραν των μιλημένων; Με Google όμως θα γνώριζε κάποιος, για παράδειγμα, αν η Νομαρχία Αρκαδίας προκηρύσσει διαγωνισμό για την προμήθεια σωλήνων.

  8. Συμπληρωματικά με τις προηγούμενες προτάσεις θα ήθελα να προσθέσω το εξής:
    Στην Ολλανδία ο θεσμός του συνήγορου του πολίτη έχει επεκταθεί και έχει γίνει εύχρηστος για τον καθένα από αυτούς.
    Αναλυτικά:
    Υπάρχουν γραφεία με εξειδικευμένο προσωπικό, σε όλη την χώρα όπου αφού ακούσουν το πρόβλημά σου επικοινωνούν οι ίδιοι άμεσα με την εν λόγω υπηρεσία,δημόσια ή κοινής ωφελείας και προσπαθούν να λύσουν το πρόβλημα.Αν η εν λόγω υπηρεσία δεν ικανοποιήσει τον πολίτη με την απάντησή της τότε το εν λόγω γραφείο σε κατευθύνει στο πιες ενέργειες μπορείς να κάνεις για να βρεις το «δίκιο σου». Μάλιστα υπάρχει θεσμοθετημένος κατάλογος με δράσεις που το γραφείο αυτό καλύπτει με νομική υποστήριξη με βάση οικονομικά κριτήρια.Έτσι για μέχρι 17000 εισόδημα(στην Ολλανδία) δεν πληρώνεις τίποτε.Από εκεί και μετά αυξάνονται τα ποσά αλλά πάντα σε λογικά πλαίσια.Η «ελεύθερη» βέβαια «αγορά» έχει άλλες τιμές. Έτσι και προσπάθεια για εξωδικαστική διευθέτηση γίνεται και τελικά ο αδύναμος πολίτης που πιστεύει ότι αδικείται έχει την δυνατότητα να προσφύγει με μηδενικό ή μικρό κόστος.

  9. Ο/Η panagiotisp λέει:

    Θεόδωρε πολύ ενδιαφέρουσες οι προτάσεις σου,
    εκ μέρους των συντονιστών θα ήθελα να σημειώσω ότι ο «βομβαρδισμός» ιδεών & προτάσεων αποτελεί και τον σκοπό της διαδικτυακής μας παρουσίας. Στην «επικοινωνία» μπορείτε να βρείτε στοιχεία ακόμα και για αποστολή γραπτών προτάσεων εκτός διαδικτύου. Πρόθεσή μας είναι να ανεβάσουμε τον πήχη, να ενθαρρύνουμε τη συμμετοχή και στα τελικά κείμενα να ενσωματωθούν οι επιπλέον ιδέες και προτάσεις που θα κατατεθούν ως σχόλια σε αυτή την ιστοσελίδα.

  10. Συνεχίζω να σας «βομβαρδίζω» με σχόλια,ελπίζω να μην κουράζω πολύ, αφού βέβαια επισημάνω το αυτονόητο ότι η συνολική δουλειά είναι όχι μόνο αξιέπαινη αλλά και πρωτοποριακή.
    Έτσι λοιπόν θα ήθελα να θέσω ένα δυο ακόμη σημεία-παραμέτρους που πιστεύω ότι θα δώσουν πρακτικές λύσεις.
    α)Το ένα είναι η «γνώση» από μεριάς συναλλασσομένων πολιτών. Τι εννοώ πρακτικά.Σε κάθε υπηρεσία, στην είσοδο, μια ηλεκτρονική τράπεζα πληροφοριών για το τι μπορεί να προσφέρει η εν λόγω υπηρεσία, τι δικαιολογητικά χρειάζονται για αυτά και ποιες ενέργειες άλλες πρέπει να κάνει ο πολίτης, έτσι ώστε όλοι να είναι σωστά ενημερωμένοι και να μπορούν να διεκδικούν αν χρειαστεί τα, γνωστά εκ των προτέρων πλέον, δικαιώματά τους αλλά φυσικά να γνωρίζουν και τις υποχρεώσεις τους.
    β)Ένα δεύτερο θέμα, σχετικό με την αναμόρφωση του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα, είναι η κατοχύρωση της υπευθυνότητας. Τι θέλω να πω.Σε κάθε υπηρεσία αφού ο υπάλληλος τελειώσει τις όποιες εργασίες μας παραπέμπει σε κάποιον προϊστάμενο που το μόνο που ουσιαστικά κάνει είναι να βάζει μηχανικά υπογραφές και φυσικά να αυξάνει την γραφειοκρατεία τους ενδιάμεσους κ.λ.π.Πιστεύω ότι οι υπάλληλοι πρέπει να είναι υπεύθυνοι για τις πράξεις τους και αν θέλουμε μεγαλύτερο έλεγχο θα μπορεί με το πέρας του ωραρίου εξυπηρέτησης να συντάσσει ημερήσια αναφορά,αυτό με την ηλεκτρονική διακυβέρνηση θα είναι ζήτημα δευτερολέπτων που η όποια προϊστάμενη αρχή έχει υποχρέωση να ελέγχει για το σύννομο ή όχι των πράξεων.

  11. Ο/Η panagiotisp λέει:

    @ N.Παπαδιονυσίου
    Θα συμφωνήσω μαζί σου απόλυτα για την ανάγκη διαφάνειας για όσους καταλαμβάνουν δημόσια αξιώματα. Δεν πιστεύω βέβαια ότι τα πτυχία και τα μεταπτυχιακά εγγυώνται το ήθος αλλά σε κάθε περίπτωση πρέπει να εξασφαλιστεί η διαφάνεια και να γνωρίζουμε ποιος είναι ποιος. Έτσι η πολιτική ηγεσία θα αναλαμβάνει το πολιτικό κόστος να «εξηγήσει» γιατί προωθεί άτομα με τα συγκεκριμένα προσόντα σε διάφορες θέσεις – κλειδιά.

  12. Ο/Η N.Παπαδιονυσίου λέει:

    1η ενέργεια: Η μέσω διαδυκτίου κοινοποίηση του βιογραφικού κάθε υποψηφίου βουλευτή σε 3-4 γραμμές, με επικέντρωση στις γραμματικές του γνώσεις και την επαγγελματική του ενασχόληση(πού, για πόσο καιρό, θέση που κατείχε ή κατέχει.(άμεσο πριν τις εκλογές).
    2η ενέργεια: Δημοσιοποίηση μέσω και διαδυκτίου αναζήτησης στελεχών για την επάνδρωση θέσεων Συμβούλων, Προέδρων, Δ. Συμβούλων, Μελών Δ.Σ, Εντεταλμένων Συμβούλων, κλπ. Η αποτυχία του ΠΑΣΟΚ στο παρελθόν στον συγκεκριμένο τομέα με τα αντίστοιχα αποτελέσματα οφείλεται στον διορισμό άσχετων κομματικών, αποτυχημένων βουλευτών, στρατιωτικών, κλπ.
    ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΕΝΤΕΛΩΣ Ο ΤΡΟΠΟΣ. Ακόμη και μη οπαδοί του ΠΑΣΟΚ, έντιμα άτομα που υπάρχουν, καταξιωμένοι στους τομείς τους θα πρέπει να μπορούν να αναλάβουν ανάλογες θέσεις ευθύνης.
    Κοινοποίηση των πλήρων βιογραφικών τους στο διαδύκτιο και λήψη ενυπόγραφων κρίσεων από άτομα με γνώσεις στο γνωστικό αντκείμενο του αιτούντος.

  13. [...] Α. Κεντρικός άξονας πολιτικών προτάσεων [...]