Πρόταση Τεχνικής Ομάδας

1. Το πρόβλημα

Η συνολική εικόνα των δικτυακών τόπων δημοσίων φορέων είναι αντικειμενικά κατακερματισμένη στο περιεχόμενο και  στη παρουσίαση της πληροφορίας.

Τα δεδομένα σε πολλές περίπτώσεις είναι «κλειδωμένα» και μη προσβάσιμα από το καθένα.(βλ Εθνικό Τυπογραφείο). Η  χρήση των ανοικτών προτύπων στη διάθεση της πληροφορίας και η άμεση και σωστή δημοσιοποίηση των αποφάσεων είναι ένα σημαντικό βήμα διαφάνειας.

2.
Οι προτάσεις – H προσέγγισή μας

* 2.0 Σχέδιο δράσης για την εφαρμογή των ανοικτών προτύπων στη δημόσια πληροφορία

Έχει διαμορφωθεί ένα σχέδιο δράσης για την εφαρμογή των ανοικτών προτύπων το οποίο μπορείτε να διαβάσετε τη πρώτη του έκδοση εδώ

* 2.1 Ημερολόγια / microsite δημοσίευσης αποφάσεων και σχεδίων αποφάσεων δημόσιων οργανισμών

Το σύστημα ημερολογίων / microsites των δημοσίων φορέων αποτελείται από μία κεντρική σελίδα συγκέντρωσης πληροφορίας από όλους του δημόσιους φορείς που το τηρούν καθώς και από τα επί μέρους ημερολόγια / microsites των φορέων.

Το ημερολόγιο κάθε φορέα αποτελείται και αυτό από μια κεντρική σελίδα του φορέα όπου εμφανίζονται συγκεντρωμένες οι τελευταίες αποφάσεις και σχέδια αποφάσεων και από την κυρίως σελίδα δημοσίευσης και σχολιασμού των σχεδίων και των αποφάσεων.
Μια ενδεικτική αρχική σελίδα του microsite φορέα είναι η ακόλουθη: H ανάπτυξη θα ολοκληρωθεί πιλοτικά στο http//www.labs.opengov.gr

ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΤΟOKIT

microsite1

Στην αρχική σελίδα του microsite φορέα ο επισκέπτης βλέπει στην κορυφή μια σύντομη περιγραφή σχετικά με το έργο της διαφάνειας μέσω της δημοσιοποίησης όλων των αποφάσεων και πράξεων τόσο στη φάση του σχεδίου όσο και μετά την υπογραφή της απόφασης.

Στην αριστερή πλευρά της σελίδας υπάρχει ένα ημερολόγιο στο οποίο φαίνονται οι ημερομηνίες στις οποίες έγιναν δημοσιεύσεις και μέσω αυτού μπορεί κανείς να αναζητήσει κείμενα σε συγκεκριμένες ημερομηνίες.
Η διάθεση των αποφάσεων δημοσίων φορέων θα γίνεται εκτός από τη προκαθορισμένη (html , άρθρο) και σε όλα τα δυνατά format (pdf, doc, odt) και στο πρότυπο odf

* 2.2  Kεντρική Σελίδα Συσσώρευσης αποφάσεων , διαλόγου , και παραπομπών , γενικών ενημερώσεων για όλα τα σημεία

Στη κεντρική σελιδα θα συσσωρεύονται αυτόματα οι επιμέρους αποφάσεις με γεωγραφικό και θεματικό τρόπο καθώς και ανά φορέα . Η ομάδα Συντηρησης της υποδομής θα πρέπει να επιμελείται το κεντρικό δικτυακό τόπο συσσώρευσης με κάποιο πιθανο μηνιαίο report που θα αναφέρεται στην εξέλιξη και τη κίνηση της πλατφόρμας . Θα υπάρχουν οι δυνατότητες ώστε το συνολικό περιεχόμενο το οποίο συσσωρεύεται να είναι αξιοποιήσιμο απο πολίτες , developers κλπ

microsite 2

3. «Ο στόχος και το σχέδιο δράσης

Ο στόχος της πρωτοβουλίας αυτής είναι η διάθεση απλών εργαλείων με τα οποία θα δημοσιεύονται τα σχέδια αποφάσεων τα οποία θα είναι σε διαδικασία διαβούλευσης μέσω σχολιασμού.

Επίσης:

- Κάθε φορέας θα έχει πρόσβαση σε μια ανεξάρτητη υπό-σελίδα της κεντρικής ιστοσελίδας για τη διαφάνεια. Συνεπώς, η ιστοσελίδα διαφάνειας θα είναι ανεξάρτητη και δεν θα χτίζεται πάνω στην υπάρχουσα δομή της ιστοσελίδας του κάθε φορέα

- Όλες οι επιμέρους ιστοσελίδες θα φιλοξενούνται σε ένα server, όλες στον ιδιο.

- Για να εφαρμοστεί το σχέδιο χρειάζεται ευκολία και απλούστευση στους τεχνικούς μηχανισμούς που θα χρησιμοποιηθούν

- Κάθε ιστοσελίδα για τη διαφάνεια θα είναι ένα «εργαλείο» που θα υλοποιείται σε «5 λεπτά». Η διαδικασία θα εξυπηρετείται απο ομάδα υποστήριξης η οποία θα διεκπαιραιώνει τις αιτήσεις και θα υποστηρίζει σε απλά ερωτήματα / απιτήσεις χρήστών


——————— LINKS ΠΑΡΑΔΟΤΕΩΝ ——————————————-

1. ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΟΙΚΤΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ

2.ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΛΥΣΗΣ

3. ΤΟΟLKIT ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ



21 απαντήσεις στο “Πρόταση Τεχνικής Ομάδας”

  1. Στους Παξούς η ταχύτητα του internet δεν ξεπερνα τα 2mbps. Σε ολους τους δημους της χωρας θα πρεπει να παει στα 24mps όπως ισχυει στην Αθήνα

  2. Ο/Η Χαρά Ντελοπούλου λέει:

    Σύντροφε Αθανασιάδη με μεγάλη ανακούφιση διαβάζω τις προτάσεις σου. Χαίρομαι ιδιαίτερα για την όρεξη σου να συνεισφέρεις και χαίρομαι ιδιαιτέρως για την πρότασή σου να γίνει μια συνάντηση από κοντά, είτε αυτή γίνει στο όμορφο νησί την Σκύρο όπως προτείνεις είτε στην Ιπποκράτους, είναι κάτι που εδώ και καιρό οι συντονιστές το συζητούμε μεταξύ μας. Καιρός λοιπόν να πάρει σάρκα και οστά!!! συντονίστρια των γενικών πολιτικών προτάσεων

  3. Από τεχνικά διαδυκτύου δεν κατέχω, όμως το καλοκαίρι πλησιάζει, προτείνω λοιπόν να γίνει μια συνάντηση των μετεχόντων εθελοντών στα της Διαφάνειας και της Ανοικτής Διακυβέρνησης, εκεί στη Σκύρο.

    Όσοι θέλουν με τ αντίσκηνο στα πευκάκια, άλλοι στις παραλίες, κι οι άλλοι σε δωμάτια, το οικονομικό δεν νομίζω να είναι και τόσω πρόβλημα.

    Συναντήσης κατά ομάδα εργασίας, ανασκόπηση των πεπραγμένων, αλληλοσυνδιασμός πειραματικής εφαρμογής τεχνικής και θεωρίας επί των προτάσεων.

    Έχει πολλά να ανδείξη η επι τόπου εργασία και από κοινού εργασία.

    Άσε που θα εξοικονομήσει και μελλοντικά έσοδα για το δημόσιο προς αποπληρωμή όχι μόνον του ΔΝΤ , αλλά ακόμα θα εξασφαλίσει και επιπλέον έσοδα για το Δήμο της Σκύρου.

    Θα έχει και περιηγήσεις στα καμένα και περιφραγμένα από καταπατητές δάση, και αγνώστου κυριότητας χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώτι ούτε το Δημόσιο ούτε ο Δήμος τα προστατεύει ή τα διεκδική.

    Δηλαδή θα γίνει και μια επί της ουσίας έρευνα εφαρμογής της διαφάνειας από τα μέλη της ανοικτής διακυβέρνησης.

    Έ όχι και να τα περιμένουμε όλα από τον κάθε Πρωθυπουργό ή Υπουργό να λύση το γόρδιο δεσμό της διαφθοράς!

    Ούτε κι ο Αλέξανδρος θα τον έλυνε αφημένος στην μοναξιά του, χωρίς τις σύριζες των στρατιωτών του!

    Διαφορετικά μιλάμε εδώ (http://ethelontes.pasok.gr) για τα τελευταία σαλπίσματα των νικημένων στρατιωτών.

    Είμαι στη διάθεση για μια οργάνωση των τέλειων διακοπών! άσχετα με το σκλανδαλο της Μ.Μ. Λαύρας στη Σκύρο!

  4. Ο/Η Φώτης Λαμπράκης λέει:

    Υπάρχει μια βάση που μπορεί να λειτουργήσει σαν κέντρο εισαγωγής στοιχείων μιλώ για το «SYZEFXIS», χρειάζεται βέβαια μια αναπροσαρμογή γιατί είναι λίγο ηλίθια σχεδιασμένο.
    Κάθε υπηρεσία έχει έναν διαχειρισθεί ο οποίος μπορεί να ανταποκριθεί με έναν υπάλληλο
    Σχετικό με τη συλλογή αποφάσεων , εγκυκλίων κλπ. Οι οποίοι θα τα ρίχνουν σε link για να τα
    Ρουφάει ένας δαίμονας στο portal που θα γίνει. Πιστεύω μια βάση σαν του Εθνικού Τυπογραφείου
    Είναι πολύ καλή,
    Αυτά από τεχνικής πλευράς είναι μια πολύ καλή βάση για λειτουργήσει ,επειδή είμαι δημ υπάλληλος
    Και γνωρίζω πως λειτουργούμε πρέπει να οριστεί από τον Γενικό Γραμματέα κάθε υπουργείου
    Ένα γραφείο που θα συγκεντρώνει όλα τα έγγραφα πιθανόν το γραφείο Οργάνωσης η οι Δ/σης
    Διοικητής υποστηρίξεις να παραδίδουν αυτά τα έγγραφα στους υπάλληλους που θα ενημερώνουν
    τοLink.
    Αν θέλετε να το αναπτύξω πιο ολοκληρωμένα περιμένω τη γνώμη σας

  5. Πολύ σωστή η τοποθέτηση του Προέδρου «κάθε υπογραφή Υπουργού στο Διαδίκτυο».

    Θα ήθελα όμως να προσθέσω κάτι ακόμα:
    1. Όχι μόνο κάθε υπογραφή Υπουργού, αλλά όλοι ανεξαιρέτως οι φορείς που παίρνουν κρατική επιχορήγηση να είναι υποχρεωμένοι να δημοσιοποιούν στο Διαδίκτυο που ακριβώς πηγαίνουν τα χρήματα του Ελληνικού Λαού.
    Δηλαδή όχι μόνο τα Υπουργεία, οι ΔΕΚΟ και τα Ταμεία, αλλά και τα πολιτικά κόμματα, οι Αθλητικές Ομοσπονδίες και ΟΛΟΙ οι Σύλλογοι, Θέατρα κλπ, που παίρνουν κρατική επιχορήγηση.
    2. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης να υπάρχουν κυρώσεις, οι οποίες να αρχίζουν από τη διακοπή της κρατικής επιχορήγησης και να φτάνουν μέχρι και ποινικές ευθύνες των υπευθύνων.

    Αγαπητέ Πρόεδρε και αγαπητοί φίλοι

    Σίγουρα κάποιοι θα αντιδράσουν σε μια τέτοια πρωτοβουλία, αλλά είμαι απόλυτα σίγουρος ότι ο Ελληνικός Λαός θα το εκτιμήσει και η συντριπτική πλειοψηφία θα σταθεί στο πλευρό του ΠΑΣΟΚ σε αυτή την προσπάθεια εξυγείανσης του δημόσιου βίου της χώρας μας.

    Καλή δύναμη σε όλους και εύχομαι μεγάλη νίκη και ΑΥΤΟΔΥΝΑΜΙΑ του ΠΑΣΟΚ στις αυριανές εκλογές.

    Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς
    Μπάμπης Εγγλέζος

  6. 1. @Βασίλης. Ταχύτητα.Παιδία δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε την Αμερική. Ολόκληρη η ΕΕ έχει ΕΝΑ site (europa.eu). Με τα σημερινά τεχνικά δεδομένα αρνούμαι να πιστέψω ότι μπορεί να κολλήσουμε σε hardware και βάσεις.
    2. Ασφάλεια. Είναι πολύ πιο εύκολο να θωρακίσεις ΕΝΑ σύστημα παρά χιλιάδες
    3. Εκπαίδευση και «ιδιαιτερότητες». Καταρχήν μιλάμε για μηχανΟΡΓΑΝΩΣΗ και όχι μηχανοΓΡΑΦΗΣΗ. Παρόλο που η διαφορά είναι κατανοητή για τους ειδικούς να εξηγήσω γιατί μπορεί να γίνει ΚΕΝΤΡΙΚΗ επιλογή.
    Στην μηχανοΓΡΑΦΗΣΗ απλώς κάνω ηλεκτρονικά ότι πριν έκανα γραπτά ακόμη και αν πλέον δέν χρειάζεται.
    Στην μηχανΟΡΓΑΝΩΣΗ απλοποιώ διαδικασίες που μπορούν να γίνουν αυτόματα.
    Αποτελεί λοιπόν μια ΕΝΙΑΙΑ μηχανογράφηση μια παρα πολύ καλή ευκαιρεία για να ξαναδούμε τις «ιδιατερότητες» ολων.
    Και να τις ξαναδούμε όχι για να τις αποτυπώσουμε, αλλά για να τις απλοποιήσουμε και να δούμε που χρειάζεται αλλαγή το θεσμικό πλαίσιο. Πιστεψτε με θα δούμε πολλους οργανισμούς «ΑΛΥΚΩΝ» και «διαχείρισης ΚΟΠΑΙΔΑΣ» που διαχειρίζονται λεφτά χωρίς κανείς να ξέρει ότι υπάρχουν.
    @Λαλασίδης. Για το οικονομικό πλαίσιο, εκεί είναι που πραγματικά χρειάζεται ΕΝΑ ΕΝΙΑΙΟ σύστημα καθώς όλοι ξέρουμε τί μαγείρεμα πέφτει στα τοπικά συστήματα.

  7. Ο/Η Βασίλης λέει:

    Λοιπόν Διάβασα προσεκτικά όλα τα post για το τεχνικό μέρος και θέλω και εγώ να καταθέσω το δική μου λύση.
    Διαφωνώ το να γίνει μια web εφαρμογή όπου θα είναι όλες οι δημόσιες υπηρεσίες και θα υπάρχει πίσω μια κεντρική βάση δεδομένων όπου θα καταχώρει ο κάθε φορέας τα οικονομικά ή αλλα στοιχεία κτλ. Αύτο λυπούμε αλλά δεν είναι λύση αλλά κακοτεχνία και το μόνο που θα πετύχουμε είναι να κάνουμε ένα αργοκίνητο + δύσχρηστο + μη χρήσημο εργαλείο για τον πολίτη αλλά και για τον φορέα – φορείς.
    Αν κάνουμε ένα web site με μια κεντρική βάση όπου όλοι οι φορείς θα καταχωρούν τα δεδομένα τους σε μια κεντρική βάση τότε τα μειονεκτήματα είναι τα παρακάτω :
    1. Τεράστια πολυπλοκότητα η βάση θα πρέπει να έχει πολλά υποσυστήματα ανεξάρτητα μεταξύ τους.
    2. Αργό – και τεράστιο κόστος συντήρησης πχ σκεφτείται να είναι δευτέρα και να κάνουνε post στη βάση από όλες τις ΔΕΚΟ και ταυτόχρονα πολίτες να ρωτάνε στη βάση διάφορα….!Οι εργαζόμενοι στις ΔΕΚΟ θα τους φορτώσουμε με άλλο ένα on – line εργαλείο που θα τους καθυστερεί και θα μας καθυστερει και εμάς στην ούρα που θα είμαστε και θα περιμένουμε….άσε που μέχρι να γίνει training στους εργαζόμενους θα έχει ξεπεραστεί η ιδέα…
    3. Έχεται σκεφτεί την ασφάλεια των δεδομένων ? Αν εγώ που στις κρύες νύχτες του χειμώνα αρχήσω το hacking και θα βρώ πολλές τρύπες ασφαλειας απο την Σούλα που κάθεται στη Δημόσια καρέκλα και δεν ξέρει τι θα πεί password και βάζει ώς pass 123 τι θα γίνει ? Έχεται σκεφτεί περί ηλεκτρονικου πολεμου τι θα γίνει και τι κόστος θα έχει αν εγώ δε σταματήσω στο hacking αλλά κααι στην αλλοίωση των δεδομένων ?
    4. Πόσο φιλικό θα έιναι τέλος πάντων ένα τέτοιο site όπου θα έχει 1002 πληροφορίες χρήσημες και μη χρήσημες για έναν απλό χρήστη που το μόνο που θέλει είναι να δεί πού πάει το υστέρημα του και ποία ΔΕΚΟ κάνει η δεν κάνει σωστά την δουλειά της.Νομίζω θα είναι ένας αχταρμάς απο περιττές πληροφορίες που ο μέσος χρήστης θα χάνεται και ίσως να κάνει και παρανόηση των αποτελεσμάτων.

    Τι προτείνω :
    Επείδη όλα αρχίζουν απο τη Βάση Δεδομένων προτείνω τα παρακάτω :
    1. Κάθε φορέας θα βλέπει την δική του βάση δεδομένων και δεν χρείαζεται να είναι web εφαρμογή απλά θα τρέχει τοπικά μια εφαρμογή στην οποία και θα καταχωρεί στην Βάση του τοπικά κάποια στοιχεία που θα ενδιαφέρει και τον Κυβερνήτη και τον απλό πολίτη. πχ κόστος εργαζομένων , πάγια έξοδα επιχείρησης , business plan , κ.α . Έτσι όλοι οι φορείς θα έχουν μια δικία τους τοπική βάση και χωρίς on line παρουσία.
    2 . Μια αποθήκη δεδομένων ή αλλίως ένα Data warehouse το οποίο θα είναι και το μεγάλο έργο του κινήματος μας στο τομέα της ψηφιακής διακυβέρνησης πίστευω. Εκεί θα συλλέγονται όλα τα δεδομένα απο κάθε φορέα θα γίνεται δηλαδή η φόρτωση των δεδομένων απο κάθε μονάδα στην περίπτωση μας οι μονάδες μας είναι οι κάθε ΔΕΚΟ ή ότι άλλο..Το οποιο θα έχει και on – line παρουσία και με Analysis Servises θα έχει την δυνατότητα να βλέπει από κάθε ΔΕΚΟ – ΦΟΡΕΑ τα στοιχεία που θέλει είτε ο πολίτης είτε ο Ηγέτης της χώρας ώστε να παίρνει γρήγορα και αποτελεσματικά reports για την λειτουργία του κάθε φορέα.Με το τρόπο αυτόν πετυχαίνουμε γρηγορότερη λίψη αποφάσεων και καλύτερη διαφάνεια αφού έχουμε συνολική εικόνα.Επίσης κράταμε ανεξάρτητο το κομμάτι της Διακυβέρνησης με το κομματι του Φορέα.
    Αναφέρω και ένα παράδειγμα για το τι εννοώ.
    πχ Υγεία βήμα – βήμα
    1. Καθε Δημ. Νοσοκομείο θα έχει μια Βάση Δεδομένων όπου θα αποθηκεύει τα πάγια έξοδα του μήνα (έξοδα προσωπικού,έξοδα σε αναλώσιμο υλικό,έξοδα σε φάρμακα) πιθανά κέρδη άν έχει.Συγκρητικά αποτελέσματα ανα όγκου ασθενών που έχει εξυπηρετήσει τον τρέχον μήνα.Τυχόν συμβάση με άλλες ιδιώτικές εταιρείες για προμήθεια υλικού γιατί και πόσο κόστισε.κ.α …..
    2. Όλες οι βάσεις δεδομένων από όλα τα Νοσοκομεία της χώρα θα φορτόνονται σε μια αποθηκη δεδομένων το Data warehouse εκεί θα έχουμε τη μονάδα υγείας όπου και θα έχει on – line παρουσία για τον πολίτη – κυβερνήτη.Έτσι θα είναι αποκρυσταλωμένα όλα τα δεδομένα που ενδιαφέρουν τον πολίτη περι διαφάνειας – διακυβέρνησης.

  8. Ο/Η mv λέει:

    Μερικα σχολια που εχουν στοχο την τοποθετηση σε τεχνολογικο πλαισιο την λυση που προτεινεται απο την ομαδα εργασιας:

    1. Διαμοιρασμό αποθήκευσης και διαχείρισης αρχείων σε αρχιτεκτονική «σύννεφου» Πλεονεκτήματα:

    - η αδιάλειπτη διαθεσιμότητα αποθηκευτικού χώρου

    - η διαβαθμισμενη πρόσβαση από οποιοδήποτε σημείο στο χώρο

    - η αυτονόητη τήρηση αντιγράφων ασφάλειας

    - η οργανωμένη και με προδιαγραφές αποθήκευση και αρχειοθέτηση έγγραφων στον χώρο του δημόσιου τομέα

    - η δυνατότητα αναζήτησης, ομαδοποίησης και ταξινόμησης των εγγράφων με πολλαπλά θεματικά και αλλά κριτήρια περιεχομένου.

    2. Cloud based Web hosting and site design services για κρατικά portals.

    Είναι γνωστός ο κατακερματισμός και η ετερογενεία των κυβερνητικών portals και ιστοσελιδων. Προτείνεται η δημιουργία ενός εθνικού πλαισίου:

    - Για καταχώρηση domains κυβερνητικών ιστοσελιδων (πχ. Όλες οι ιστοσελίδες του υπ παιδείας να Είναι http://www.XXX.minedu.gr)

    - Παροχής έτοιμων templates για τις διαφορετικού τύπου υπηρεσίες που χρειάζονται σε κυβερνητικές ιστοσελιδες (πχ. Template για παρουσίαση φορέα, template για user registration & sending comments). Αντίγραφα αυτών των templates εξειδικεύονται για τον κάθε φορέα / υπηρεσία

    Πλεονεκτήματα:

    - Σημαντική εξοικονόμηση πόρων για την ανάπτυξη και φιλοξενία τέτοιων υπηρεσιών – σήμερα υπάρχει μεγάλος κατακερματισμός και σπάταλη σε υλικό και κόστος ανάπτυξης, *συντήρησης* ιστοσελιδων/ λογισμικού.

    - Δυνατότητα επικοινωνίας (ανταλλαγής δεδομένων και workflows) μεταξύ των portals καθώς Είναι στηριγμενα σε συγγενή templates και ίδια τεχνολογία.

    - Συγκέντρωση του συνόλου της πληροφορίας των ιστοσελιδων του δημόσιου χώρου κάτω από κοινές προδιαγραφές και υποδομές

    - Εγγενής δημιουργία μηχανισμού ευρετηριασμου & αναζήτησης (indexing & searching) στο σύνολο των portals του δημόσιου τομέα.

  9. Ο/Η ΑΝΤΩΝΗΣ ΠΕΠΟΝΑΡΑΣ λέει:

    Για να είμαστε παραγωγικότεροι,
    θα ήθελα να προτείνω μερικά πράγματα, που λίγο πολύ τα αναφέρω στο σχολιασμό της αρχικής σελίδας του ιστότοπου (site).

    1. Οι σχολιαστές και συμμετέχοντες εθελοντές, να χωριστούν (δηλώνοντάς το σχετικά), σε θεματικές ομάδες, προσπαθώντας να εμβαθύνουν στην ανάλυση τους το διαλαμβανόμενο θέμα. Έτσι θα προκύψει συγκεκριμένο, στοχευμένο όφελος, σε συντομότερο χρόνο. Επειδή όμως ο χρόνος δεν είναι και πάρα πολύς (η υλοποίησή του θα απαιτήσει γρήγορους ρυθμούς), θα πρέπει να επισκέπτονται και να μετέχουν συχνά οι εθελοντές μας.

    2. Για να συμβεί το 1. πρέπει άλλη (σχετική με τα αντικείμενα) ομάδα να θέσει, μετά από σχετικά χονδρική στην αρχή, ανάλυση, τα αντικείμενα σχολιασμού και ανάλυσης. Πιθανά για να διαχωρίζονται να αριθμηθούν ή να ονοματιστούν. Κάθε θεματική ομάδα λοιπόν θα έχει συγκεκριμένο αντικείμενο σχολιασμού, προτάσεων, ανάλυσης και μελέτης.

    3. Γίνεται αντιληπτό λοιπόν, ότι πρώτα από όλα πρέπει να περιγραφεί, τουλάχιστον σε επίπεδο ενοτήτων, το συνολικό αντικείμενο. Υπάρχει ήδη περιγεγραμμένο, σε γενικές γραμμές, στην «τεχνική πρόταση». Άρα είναι πρώτης προτεραιότητας θέμα, να σπαστεί και να περιγραφεί λεπτομερέστερα η πρόταση. (Μπορείτε να δείτε παρακάτω σε άλλο σχόλιό μου, κάποια παραδείγματα ενοτήτων).

    4. Καταλήγοντας θεωρώ ότι κατάρχήν, θα πρέπει σε σύντομο χρονικό διάστημα, να δημιουργθεί η υποομάδα σπασίματος της «τεχνικής Πρότασης» , που με τη σειρά της θα δώσει αντικείμενα στις άλλες υποομάδες για σχολιασμό και προτάσεις.

    Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω κάθε πότε διαβάζονται, όσα γράφονται εδώ, ώστε να κάνω προτάσεις συγκεκριμένες για τα παραπέρα. Θα περιμένω απαντήσεις από τον συντονιστή πιθανά.

    Ευχαριστώ πολύ

    Αντώνης Πεπονάρας
    Μηχανικός Πληροφορικής

  10. Ο/Η vanakaris λέει:

    @Ταρασίδης:Είναι πολύ απλά, χειρόγραφα σε pdf, ένας μοναδικός κωδικός πρωτοκόλλου με τετραψήφιο κωδικό μπροστά, μοναδικό ανά φορέα. Να αναγράφεται και στο έγγραφο. Μηχανή αναζήτησης ανά επίσημο τίτλο, ημερομηνία, κωδικό πρωτοκ.. Υπάρχουν δεκάδες δισεκατομμύρια εταιρίες που τα χρησιμοποιούν αυτά για όλα τα έγγραφα τους, και δεκάδες χιλιάδες εταιρίες που εγκαθιστούν/πουλάνε τέτοια απλά ή πιο σύνθετα συστηματάκια αρχειοθέτησης, πιστοποιημένα με ISO κλπ.

    Υποχρεωτική ανάρτηση με ελεύθερη πρόσβαση σε όλα τα ΦΕΚ., αποφάσεις διοικητικών δικαστηρίων, γνωμοδοτήσεις ανεξάρτητων αρχών κλπ. Ότι είναι δημόσιο έγγραφο … είναι δημόσιο έγγραφο! (προφανής ταυτολογία)

    Οι περιορισμοί αρθρ 9Α αφορούν νομίζω το πολύ μέλλον, όπου θα’ναι και τα κτηματολόγια κλπ προσβάσιμα με ένα κλικ, φορολογικό απόρρητο φυσ.προσ. κλπ

  11. Ο/Η ΑΝΤΩΝΗΣ ΠΕΠΟΝΑΡΑΣ λέει:

    Κατ’αρχήν συγχαρητήρια για την τόσο φιλότιμη προσπάθεια.
    Διάβασα προσεκτικά και μελέτησα κομμάτι-κομμάτι όλη την «τεχνική πρόταση». Διάβασα ακόμη και όλα τα παραπάνω σχόλια, τα οποία οφείλω να πω ότι, ενώ γίνονται στο αρθρο της «τεχνικής πρότασης» δεν γίνονται από τεχνικούς προφανώς, και δεν αναφέρονται στο τεχνικό κομμάτι αλλά στη «φιλοσοφία του προβλήματος», που πάει να επιλύσει.

    Εγώ θα ήθελα να κάνω μερικές τεχνικές παρατηρήσεις:

    * Εν πρώτοις έχετε πιάσει πολύ καλά το πρόβλημα.
    * Στο άρθρο 2.0, όπου αναπτύσσεται το «σχέδιο δράσης» και αναλύεται σε λεπτομέρεια, στο σύνδεσμο (link) που παρεμβάλεται, γίνεται μια πολύ καλή ανάλυση και αναδεικνύει, σε όλο του το εύρος το «γιατί» πρέπει να πάμε σε ανοικτά συστήματα – για να μην κρεμόμαστε από τις διάφορες εταιρείες (Microsoft, κ.λ.π)- και τι πετυχαίνουμε ή χάνουμε από αυτή την επιλογή μας.
    Είναι πολύ καλά αναλυμμένη και πολύ καλά τεκμηριωμένη.

    * Στο 2.1 γίνεται μια πρώτη -καταλαβαίνω- προσέγγιση, όπου προβάλλονται δύο δείγματα σελίδων για την υποβολή και την συγκέντρωση των υποβολών αιτημάτων των διαφόρων υπηρεσιών.
    -Εδώ η παρατήρησή μου είναι ότι είναι πάρα πολύ νωρίς για την μελέτη τέτοιων προτύπων.
    Θα προτιμούσα να έχει υποβληθεί ένα σκαρίφημα ροών των διαφόρων αναγκών σε αιτήματα, και μάλιστα να ξεκινάει με λεπτομέρεια * εντός της Υπηρεσίας/Οργανισμού (σύνταξη, διόρθωση, έγκριση-υπογραφή, πρωτοκόλληση, μέχρι τον τελικό σχηματισμό του αιτήματος), και * εκτός της Υπηρεσίας/Οργανισμού (διακίνηση, παραλαβή, πρωτοκόλληση, μέχρι παραλαβής από τον παραλήπτη) και * διαχείρισής του μέχρι την αποθήκευσή του σε βασικό αποθηκευτικό μέσο (σκληρούς δίσκους, juke boxes, δημιουργία αντιγράφου ασφαλείας κ.λ.π)

    Από την ανάλυση των «ροών» θα προκύψουν πάρα πολλές απαιτήσεις προτύπων. Από αυτές θα οδηγηθούμε για το που θα πάμε. Για να μπορέσει να υλοποιηθεί η όλη διαδικασία, θα πρέπει να ανατρέξουμε στην μελέτη της «διαδικασίας διακίνησης εγγράφων» (Document Handling Procedure).
    Θα πρέπει δηλαδή, χοντρά-χοντρά, να μελετήσουμε την «αποστολή», τους «δρόμους διακίνησης», την «παράδοση» των εγγράφων.

    * Στο 3, θα μελετήσουμε τη «διαδικασία προκύρηξης διαγωνισμών» .
    Δηλαδή: την ανάρτηση της προκύρηξης, τη διαβούλευση, το αποτέλεσμά της, την ανακοίνωση του, την καταχώρηση του, την αυτόματη ενημέρωση του νικητή (αυτόματο e-mail), την ανάδραση του (αποδέχεται ή όχι), την κατωχύρωση της ανάληψης έργου, τα χρονοδιαγράμματα όλων των παραπάνω, την υποβολή από τον ανάδοχο του τελικού σχεδίου υλοποίησης, κ.λ.π.
    Για κάθε ένα από τα παραπάνω, φανταστείτε ότι θα προκύψει και μια φόρμα, ένας αποθηκευτικός χώρος, προσωρινός ή τελικός, και πάει λέγοντας…

    Αντιλαμβάνεται λοιπόν ο καθένας ότι υπάρχει πολύ δουλειά από πίσω, και απαιτείται καλό στελεχιακό δυναμικό, γνώστες εθελοντές, και διαθέσιμος χρόνος για να έχουμε σύντομα αποτελέσματα.
    Για να είμαι καθαρός, άλλος είναι ο κόσμος που απαιτείται για το «σχεδιασμό» και τις «απαοφάσεις» και άλλος ο κόσμος των «προγραμματιστών» για την υλοποίηση των απαιτήσεων που θα προκύψουν.

    Τελειώνοντας θα πρέπει να πω ότι θα με δκαιολογήσετε για την καλοπροαίρετη παρατήρησή μου, ότι σχεδόν όλα τα παραπάνω σχόλια θα έπρεπε να γίνουν στη ενότητα «Θεσμική Πρόταση»

    Ευχαριστώ πολύ για τη φιλοξενία.
    Εύχομαι μέσα από την καρδιά μου επιτέλους να βάλουμε τη γραφειοκρατία και τη διαφθορά για πάντα στην άκρη!

    Με τιμή

    Αντώνης Πεπονάρας
    Μηχανικός Πληροφορικής

  12. Ο/Η Γιώργος Ταρασίδης λέει:

    Δυστυχώς τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά φίλοι μου. Οποιαδήποτε πληροφορία που πρέπει να βγει στον αέρα θα πρέπει πρώτα να καταχωρηθεί από κάποιον στην αντίστοιχη βάση δεδομένων. Η μεταφορά της πληροφορίας δε πρέπει να είναι αυτόματη γιατί οποιαδήποτε άλλη προσπάθεια απλώς θα αποτύχει. Το πρόβλημα βρίσκεται στην βάση που δουλεύει ακόμη με μπακαλοτέφτερα και χειρόγραφο χαρτομάνι. Εάν πχ. θέλεις να πάρεις μια βεβαίωση σπουδών για το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο αυτό θα γίνει απλά και σύντομα γιατί κάνεις αίτηση on-line (υπάρχουν όλα τα στοιχεία σου στην βάση δεδομένων) και το μόνο που μένει είναι η απλή διαχείριση της επιστολής που αυτόματα δημιουργείται.
    Πολλοί Δήμοι έχουν αναπτύξει τέτοια συστήματα για διάφορες βεβαιώσεις των πολιτών τους. Στα οικονομικά θέματα όμως δεν χρησιμοποιούνται διπλογραφικό σύστημα και δεν υπάρχει πολλές φορές ούτε μηχανογράφηση. Πρωτόκολο και αποφάσεις είναι εντελώς χειρόγραφα κ.ο.κ.

    Θα πρέπει να αναγκαστούν οι Δημόσιες Υπηρεσίες σε ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΥΠΟΥ μηχανογράφηση , ΕΝΙΑΙΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΟ και ΕΝΙΑΙΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ.

    Δυστυχώς τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά φίλοι μου.

    Με εκτίμιση
    Γιώργος Τ

  13. Ο/Η ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΣΙΜΑΤΗΣ λέει:

    Χειροκροτώ την προσπάθεια με τέσσερα χέρια.
    Θα ήθελα να δω μία εισαγωγή, απλή, περιεκτική, όπου ο πολίτης-χρήστης θα μαθαίνει τα δικαιώματά του απέναντι στη δημόσια διοίκηση. Έχω την εντύπωση ότι αυτή την πληροφόρηση την χειρίζεστε ως αυτονόητη. Δεν έχω δει όλο το υλικό όμως και ίσως κάνω λάθος. Το βρίσκω τόσο σημαντικό πάντως αυτό!

  14. Ο/Η O.N.E λέει:

    .

    ΜΗΧΑΝΟΡΓΑΝΩΣΗ – Η ΑΡΧΕΙΟΘΕΤΗΣΗ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ – ΟΙ ΤΕΧΝΙΚΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ – ΟΙ ΑΡΧΕΙΟΘΕΤΕΣ

    Μία εξαιρετική προσπάθεια αρχειοθέτησης της νομοθεσίας -νομολογίας, καταβάλλεται από την Δ/νση Ελέγχου και τους συντελεστές της στην ιστοσελίδα του εσωτερικού δικτύου. Τέτοιες προσπάθειες θα έπρεπε να βρίσκουν δυναμική υποστήριξη από όλους τους εργαζομένους και την κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου. Αντιλαμβανόμαστε όλοι πόσο σημαντική είναι η προσφορά της γρήγορης εύρεσης ενός νομοθετήματος στον κυκεώνα της ελληνικής νομοθεσίας. Λειτουργεί ακόμα και Φόρουμ ερωταπαντήσεων μεταξύ συναδέλφων στο εσωτερικό δίκτυο ( παραπομπή στον υπολογιστή μας : ΘΕΜΑΤΑ ΕΛΕΓΧΟΥ )
    Στην πρόσφατη περαίωση του Ν.3697/08 φάνηκε για άλλη μία φορά η σημαντική προσφορά πολλών τεχνικών διαχειριστών των Δ.Ο.Υ. Αποδείχθηκε πως η τεχνολογία της πληροφορικής μπορεί να κάνει θαύματα από άποψη ταχύτητας και αξιοπιστίας διεκπεραίωσης υποθέσεων. Οι συνάδελφοι αυτοί λόγω της χρησιμότητάς τους, θα έπρεπε να απασχολούνται αποκλειστικά με το έργο για το οποίο προσλήφθηκαν : MΗΧΑΝΟΡΓΑΝΩΣΗ

    Προτείνεται η πρόσληψη της ειδικότητας αρχειοθετών για τις ανάγκες των αρχείων ειδικότερα των μεγάλων Δ.Ο.Υ της επικράτειας. Επίσης προτείνεται η αρχειοθέτηση του πρωτότυπου υλικού του αρχείου σε μαγνητικά μέσα.
    Σε πολλές Ευρωπαικές χώρες η ειδικότητα του αρχειοθέτη είναι αναπόσπαστο κομμάτι του εργατικού δυναμικού μιας δημόσιας υπηρεσίας. Οι υπάλληλοι αυτοί φροντίζουν για την απρόσκοπτη λειτουργία του αρχείου της υπηρεσίας. Καταγράφουν, κατηγοριοποιούν, ταξινομούν, φυλάσσουν και συντηρούν το πολύτιμο αρχείο για τις ανάγκες της υπηρεσίας. Μην υποτιμoύμε την χρησιμότητα αυτής της ειδικότητας.

    http://omadaneoneforiakon.blogspot.com/2009/01/blog-post_8138.html

  15. Ο/Η Α. Μπλάνα λέει:

    Ενδιαφέρουσα πρόταση, ακόμη πιο ενδιαφέροντα τα σχόλια. Για να μην επαναλαμβάνω μια μια τις απόψεις θεωρώ ότι πρέπει να δημοσιοποιούνται όλα τα στοιχεία των φορέων για την καλύτερη δυνατή πληροφόρηση του πολίτη αλλά και των ίδιων των εργαζόμενων (αποτελεί εξαιρετικό εργαλείο μια τέτοια σελίδα). Τώρα το αν θα «σαμποταριστεί» ή όχι εξαρτάται από άλλο πρόβλημα της Διοίκησης (βλ. συνεχιζόμενη εκπαίδευση, κ.λπ).
    Ωστόσο ήθελα να σταθώ στο κρίσιμο ζήτημα της ταξινόμησης ανά απόφαση που προτείνει ο Δημήτρης. Και είναι κρίσιμο καθώς όλοι γνωρίζουμε ότι η πολυνομία αποτελεί από τους πρώτους στην τάξη παράγοντες λαθών, κωλυσιεργίας κλπ νόσων της ΔΔ στη χώρα μας. Έτσι σκέφτομαι ότι η παρουσίαση «ανά απόφαση» ίσως να μπορεί να λειτουργήσει και ως κωδικοποίηση της επιμέρους νομοθεσίας.
    Καλή συνέχεια

  16. Ο/Η Κ. Γκιόκας λέει:

    Πολύ καλό για να γίνει αληθινό.
    Μια ιστοσελίδα θα μπορούσε να παρέχει σε καθε ενα πολιτη την απαραίτητη πληροφόρηση που το αρθρο 5Α του Συντάγματος και στις δύο παραγράφους του αναφέρει.
    Οπως όμως αναφέρανε και οι προηγούμενοι δεν θα ενημερώνεται τακτικά γιατί θα πρέπει να υπάρχει υποδομή προσωπικού για την διαχείρηση και καταχώρηση της πληροφορίας.
    Η υποδομή προσωπικού θα σκοντάψει στον υπουργό οικονομικών που οι συμβουλοί του θα του πούν οτι η σχέση κέρδους/ κόστους είναι «αρνητική» και το σημαντικότερο ότι αν δημοσιοποιηθεί η όποια ματσολιά θα είναι αδύνατον να κουκουλωθεί.
    Οσον αφορά την ανωνυμία του πολίτη. Το Σύνταγμα στο αρθρο 9α μιλάει για προστασία οχι για ανωνυμία, αν θέλει κάποιος να συμμετέχει πρέπει να αναλαμβάνει και τις ευθύνες για οτι λέει η πράττει αρα πραγματικά στοιχεία ταυτότητας θα πρέπει εξ ορισμού να λαμβάνονται υπ’ όψην.
    Πάντως αν κρίνω απο τις ιστοσελίδες των Δαμανάκη, Παπουτσή και Τσουρή βουλευτών που κατ΄ επανάληψη έχω προσπαθήσει να επικοινωνήσω, το αποτέλεσμα υπήρξε απογοητευτικό 100% μη επικοινωνία ούτε καν απο το γραμματέα τους, πως λοιπόν αυτοί θα αποφασίσουν για κάτι τέτοιο όταν δεν πιστεύουν σε αυτό.
    Τώρα απο Υπηρεσίες που έχω δοκιμάσει.
    Ο ΟΑΕΕ είναι της πλάκας αν τυπώσεις τις αποφάσεις και τίς εμφανίσεις σε γραφείο η απάντηση είναι ο,τι δεν τους έχουν κοινοποιηθεί και να είστε σίγουροι οτι κάποιοι απο τους υπαλλήλους αυτούς είναι και σύντροφοι του ΠΑΣΟΚ.
    Επίσης το σημαντικότερο είναι οτι δεν εμφανίζει τον ετήσιο προυπολογισμό του σε μας του ασφαλισμένους.
    Δήμος Γλυφάδας.
    Δεν έχει ιστοσελίδα -ακόμη- αλλά και πολλοί άλλοι Δήμοι αρα μηδενική πληροφόρηση.
    Η μόνη υπηρεσία που έχω δοκιμάσει και είμαι ικανοποιημένος 100% είναι ο Συνήγορος του Πολίτη επικοινωνία ηλεκτρονικά, γραπτά και τηλεφωνικά με χρόνο μιας εβδομάδας.
    Προτείνω ένα φορουμ ανταλλαγής απόψεων για την δοκιμή των υπηρεσιών για να βοηθηθούν αυτοί που θα ασχοληθούν.
    Τέλος για να φτιάξεις κάτι πρέπει να γνωριζεις όλες τις παραμέτρους και η βασικότερη παράμετρος στην συγκεκριμένη προσπάθεια, που υπάρχει παντού στην ΕΕ εκτός απο την Ελλάδα, είναι η διάθεση του δημόσιου υπάλληλου.
    Αν δεν τον βολεύει θα την σαμποτάρει με κάθε τρόπο, που εν κατακλείδει οδηγεί στον κώδικα δεοντολογίας του υπάλληλου και στην αξιολόγηση του, που ουδείς στην ΑΔΕΔΥ – συνδικαλιστής είτε ΠΑΣΟΚ είτε ΝΔ είτε ΚΚΕ είτε ΣΥΝ είτε ΛΑΟΣ δέχεται.
    Διαβάστε στη ιστοσελίδα της ΑΔΕΔΥ, τελευταία ανάρτηση http://www.adedy.gr/adedy/site/home/ws/primary+menu/deltia/2009/September/08092009-1.csp
    μιλάει για δημοσιουπαλληλικό κώδικα αλλά στην ιστοσελίδα της δεν υπάρχει έτσι ώστε ο δημόσιος αλλά και ο πολίτης να τεκμηριώσει γιαυτό που τον ενημερώνει.
    Αυτά προς το παρόν και με την νίκη .
    Κ Γκιόκας

  17. Ο/Η Μιχάλης Ιερωνυμάκης λέει:

    PROTASEIS
    1. Να γίνει αποκέντρωση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης ανα φορέα του Δημοσίου υπουργεία ,δήμοι και ΔΕΚΟ.
    2. Να γίνει ιστοσελίδα με όλα τα στοιχεία κάθε φορέα για ηλεκτρονική πρόσβαση στις αποφάσεις- συμβάσεις των δημοσίων φορέων.
    3. Οι αποφάσεις δεν είναι ανάγκη να σχολιάζονται από τους ενδιαφερομένους, όμως για αποφάσεις καθοριστικού και μεγίστου ενδιαφέροντος να υπάρχει δυνατότητα ηλεκτρονικής ψηφοφορίας από τους πολίτες .
    4. Να είναι δυνατή η εκτύπωση και αναπαραγωγή των αποφάσεων- συμβάσεων από καθε ενδιαφερόμενο.
    5.Κάθε φορέας να ετοιμάσει άμεσα την υπηρεσία ηλεκτρονικής ενημέρωσης των πολιτών με ενιαίο σύστημα και με τις εγγκύκλιες οδηγίες του ΥΠΕΣΔΔΑ.

  18. Ο/Η Petros λέει:

    Ειναι πολυ καλο και θα ειναι καλυτερο αν υλοποιηθει κιολας.
    Μια παραμετρος που ισως θελει λιγο ψαξιμο.Ο πολιτης πρεπει να μπορει να μεσα απο το ημερολογιο να επικοινωνησει με τον αμεσο αρμοδιο και οχι τον διαχειριστη (ομαδα την αναφερετε στο αρθρο) γενικα ,(πηραμε το μυνημα σας και θα …) κατι τετοιο μαλλον θα οδηγησει σε ενα στειρο ή αχρηστο ιστοτοπο χωρις ουσια μια και ο χρηστης δεν θα εχει περαιτερω προσβαση

  19. Ο/Η ΑΣΗΜΑΚΗΣ λέει:

    Είναι εξαιρετική η πρόταση, φοβάμαι όμως την ίδια την υλοποίηση της όλης προσπάθειας.
    Στις υπηρεσίες υπάρχουν χρόνιοι τεμπέληδες και υπάλληλοι που δεν θέλουν να ανακατευθούν με τη νέα τεχνολογία. Για να μή βάλω και το ενδεχόμενο «σαμποτάζ» απο μή συμπαθούντες την όλη ιδέα, γιατι έχουν μάθει να είναι οι άρχοντες του σκότους!!

  20. Ο/Η ΑΜΑΛΙΑ ΣΩΤΗΡΙΑΔΟΥ λέει:

    Έχω μια απορία. Από πού ποκύπτουν τα οικονομικά στοιχεία που θα έπρεπε να αναφέρονται σε τακτική και ίσως μηνιαια βάση; π.χ. Στοιχεία για το υπόλοιπο του ταμείου της υπηρεσίας, σύγκριση εξοδων περιόδου με τον προϋπολογισμό της ίδιας περιόδου κλπ.;
    Δεν μπορεί να υπαρξει πλήρης διαφάνεια και «νοικοκύρεμα» χωρίς να γίνεται πλήρης και λεπτομεριακή αναφορά του τι ξοδεύει ποιος και πού το ξοδέύει. Το έντυπο – και σ’αυτή τη περίπτωση η ιστοσελίδα, είναι αυτό που καθοδηγεί αυτούς που κάνουν την αναφορά να την κάνουν σωστά, οπότε χρειάζονται τα ανάλογα πεδια.

  21. Ο/Η Δημήτρης λέει:

    Οι φόρμες είναι απλές, λιτές και λειτουργικές και η σκέψη να υπάρχει μία ομοιομορφία στις ανά φορέα σελίδες είναι απαραίτητη ώστε το σύστημα ενημέρωσης να γίνει οικείο και εύκολο στη χρήση. Επίσης κατά την γνώμη μου για λόγους ασφάλειας και ευκολότερης διαχείρισης, σωστή είναι και η συγκέντρωση όλων των σελίδων σε ένα server και αν στην πορεία το φορτίο είναι μεγάλο γίνεται μία κατανομή σε περισσότερους, βλέποντας και κάνοντας.

    Μέχρι εδώ όλα καλά, απλά επειδή η διαφάνεια είναι το πρώτο σκαλί της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, (κυρίως για αυτό γίνεται το σχόλιο) ίσως θα έπρεπε να δοθεί εξαρχής μία μεγαλύτερη βαρύτητα στο θέμα των σχολίων που θα αφήνουν οι πολίτες και βάσει των οποίων θα καλούνται να δίνουν διευκρινιστικές εξηγήσεις/απαντήσεις οι φορείς.

    Ίσως θα έπρεπε να δημιουργούνται πέρα από τις συγκεντρωτικές σελίδες ανά φορέα και σελίδες ανά απόφαση, στις οποίες κάτω από την απόφαση θα αναρτώνται τα σχόλια και οι απαντήσεις από τους φορείς και μιάς και πολλοί διαβάζουν αλλά λιγότεροι αφήνουν ένα σχόλιο, ίσως καλό θα ήταν να υπάρχουν και poll (δημοσκοπήσεις) ανά απόφαση στις οποίες θα φαίνεται ποιος έχει επιλέξει τί (πχ συμφωνείτε/διαφωνείτε με την απόφαση) και ίσως και κάποιο στοιχείο αξιολόγησης ανά σχόλιο (digg) το οποίο σαν σύνολο θα χαρακτηρίζει τον ίδιο τον πολίτη ο οποίος θα κρίνεται από τους ίδιους τους συμπολίτες του και αυτό γιατί σε καθεστώς ανωνυμίας η λασπολογία και η διαρκής ανάγκη για απαντήσεις από τους φορείς θα λειτουργήσουν ανασταλτικά στην καθιέρωση του θεσμού της διαφάνειας.

    Σε ό,τι αφορά τώρα τα σχόλια και τις απαντήσεις, επειδή έχω την αίσθηση ότι θα γράφονται σεντόνια, ίσως θα έπρεπε κυρίως στην αρχή για να είναι φιλικότερο το σύστημα να υπάρχουν οι αναρτήσεις (και) σε video, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τις επίσημες θέσεις των φορέων, οπότε και τίθεται το ερώτημα που θα ανεβαίνουν αυτά τα video και ένα γενικότερο θέμα περί της διαχείρισης των σελίδων και της δυνατότητας επεξεργασίας ή αφαίρεσης των σχολίων από τους εκάστοτε φορείς.

    Τα παραπάνω τα αναφέρω με βάση το σκεπτικό ότι με το να κρίνουμε τους άλλους, αυτομάτως παραχωρούμε το δικαίωμα σε όλους να κρίνουν εμάς και αφού αφενός το δικαίωμα της ανωνυμίας είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο και αφετέρου η ταυτοπροσωπία είναι αρκετά δύσκολη στο διαδίκτυο το να πετροβολάμε κρυμμένοι πίσω από γωνίες δεν οδηγεί πουθενά.

    Κάτι τελευταίο που με προβληματίζει είναι η αποδοχή της διαφάνειας από το σύνολο του πολιτικού κόσμου. Δεν είναι κάτι που θα μπορούσε να επιβληθεί, αλλά που θα είχε αξία με το να γίνει οικειοθελώς αποδεκτή από το σύνολο του πολιτικού χώρου ώστε να ακολουθήσουν το παράδειγμα και οι υπόλοιποι φορείς. Αλήθεια, ποια είναι η θέση των υπολοίπων κομμάτων σε ότι αφορά τον θεσμό και κυρίως το πως θα υλοποιηθεί στην πράξη;

    Αλλά πριν ρωτηθούν οι ίδιοι οι πολιτικοί, πρώτα εμείς οι πολίτες θα πρέπει να αναρωτηθούμε αν πλέον μας εξυπηρετεί το καθεστώς αδιαφάνειας, (το να κάνουμε την δουλίτσα μας στα μουλωχτά), ή αν έχει φτάσει ο κόμπος στο κτένι και η διαφθορά και η σήψη στο κεφάλι και αν από κάπου πρέπει να γίνει μία αρχή για να επανέλθει αργά αλλά σταθερά η αξιοκρατία στον τόπο μας.

    Καλή συνέχεια στην πραγματικά αξιόλογη προσπάθειά σας,
    φιλικά και με ιδιαίτερη εκτίμηση Δημήτρης. :-)

Γράψτε απάντηση